ועדת הפנים אישרה ב 13 ליוני 2017 לקריאה שניה ושלישית את ההצעה חוק הקצאת מקום חניה לנכה סמוך למקום מגוריו.
על פיה ההצעה רשות מקומית תקצה מקום חניה אחד לנכה עד 200 מטר ממקום מגוריו, ואם אין אפשרות כזו מכל סיבה שהיא הרי שעל הרשות המקומית להקצות לנכה מקום חניה עד 400 מטר ממקום מגוריו. המקום יסומן בתמרור שעליו יודפס מספר הרכב. חשוב להדגיש כי מקום כזה לא יוקצה לנכה שיש לו סידור חניה אחר במגרש ביתו. הזכאות צפויה להינתן לנכי גפיים או המתנייעים בכיסאות גלגלים וכן לעיוורים בכל דרגת נכות. לנכים שאינם כאלה, החניה תינתן אם דרגת הנכות שלהם עולה על 90 אחוז. נכים שאינם כאלה ודרגת נכותם עומדת בין שישים עד תשעים אחוז הרי שהרשות המקומית תקצה מקום חניה לאותו נכה על פי שיקול דעתה.
אנו מצרפים עבורכם את תגובות הנוכחים באותה ישיבה:
יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: "יש הרבה דיסאינפורמציה מצד המתנגדים להצעת החוק, כאילו מעכשיו לא תהיה חניה לאנשים שאינם נכים. הרי גם היום הנכים חונים. זה לא שפתאום הוספנו מכוניות חדשות, אלא שהיום הם חונים רחוק מהבית. זה משחק כסאות מוסיקליים. החוק לא משנה את מספר החניות. הטענה שקרובי משפחה מנצלים את תו הנכה נכונה ללא קשר לחוק. תמיד יהיו אנשים שיעשו טריקים". בנוסף אמר ח"כ אמסלם כי "הצעת החוק המקורית דיברה על כל מי שיש לו תו נכה. בעקבות פניית השלטון המקומי צמצמנו את ההגדרה".
ישראל פרידמן, עיריית פתח תקווה: "יש אינפלציה בבקשות תו נכה. כל אחד מוצא סבתא שלא מתניידת. לכן אנו מאשרים חניה במשורה, למי שמגיע. תמיד זה פוגע באחרים".
אשר בן שושן, עיריית תל אביב: "אנו לא נגד החוק, אבל המשאב הציבורי של מקומות חניה נמצא בחסר גדול. לכן צריך סבירות והיגיון. אנו מבקשים שהחוק יקצה חניה רק לנכים שיש להם בעיית ניידות. יש מנגנון קיים – ועדת הניידות של משרד הבריאות, שקובעת. אנו מבקשים שזה יהיה הקריטריון המחייב. זו שמירת האינטרס הציבורי".
אלי דלל, סגן ראש עיריית נתניה: "הכוונות טובות אבל הן יביאו לקושי. גם היום אנו בודקים פרטנית ומקצים קרוב לאלף חניות נכים. במקומות לנכה כללי, יש תחלופה. נכה אחד יוצא השני יכול לחנות. אם אני חייב לתת ליד הבית זה יפגע גם בנכה הכללי".
רות פרמינגר, נפגעי פעולות איבה: "עלינו הנכים לקחת אחריות לזולת, ולצאת נגד שימוש לא הוגן בתגי נכה".
למעבר לעמוד הבית לחצו על הקישור: תג נכה