בקשה לתו נכה
מהו תהליך הוצאת תו נכה

בקשה לתו נכה: מהו הליך קבלת תו נכה, מה צריך לעשות ואלו מסמכים נדרשים בכדי לקבל תג חניה לנכה

הגשת בקשה לתו נכה

הנכם מוזמנים לבדוק באמצעותנו את זכאותכם לקבלת תג חניה לנכה.  אנו מלווים אתכם משלב איסוף המסמכים הרלוונטיים לרבות חוות דעת רפואיות מהגשת הבקשה לרשויות השונות ועד לקבלת תג החניה.

לפני שמתחילים

בקשה לתו נכה

יש לקבל את אישורו של אחד מהגופים הבאים, לפי הרלוונטיות למקרה: משרד הבריאות, ביטוח לאומי, משרד הרווחה או משרד הבטחון. במידה ולא קיים אישור ממשרד הבריאות, יש להצטייד במסמכים רפואיים עדכניים.

המסמכים הדרושים

קבלת תו נכה

להגשת הבקשה יש לצרף מסמכים רבים: מסמכים רפואיים עדכניים לשלושת החודשים האחרונים מרופא מקצועי, תעודת זהות, וספח, צילומי רשיונות רכב ועוד. במידה ואינכם בעלי הרכב (לכגון רכב עבודה וכו) יש להמציא מסמכים נוספים.

מה אנחנו עושים ?

הוצאת תו נכה

אנו עורכים עבורכם בדיקת זכאות ראשונית ללא תשלום. במידה ונמצאתם מתאימים, אנו מסיעים לכם בהגשת הבקשה ומספקים ייעוץ מקצועי של מיטב המומחים הרופאים לכל אורך התהליך עד לקבלת תו החניה.

המסמכים הדרושים

הוצאת תו נכה לרכב

  • צילום תעודת זהות וספח.
  • מכתב בחתימתו של הנכה, המציין את מספרי הרכב המבוקשים על התג 
  • צילום רישיונות רכב.
  • מסמכים רפואיים עדכניים לשלושת החודשים האחרונים מרופא מקצועי 
  • במקרים של החזר אגרה יש לצרף מראש צילום שיק האגרה וטופס החזר אגרה
  • אם אינכם בעלי הרכב יש להמציא מסמכים נוספים כמפורט בהמשך.

משלוח הבקשה

תהליך הוצאת תו נכה לרכב

את הבקשה לקבלה או חידוש תג חניה יש להעביר באמצעות הדואר או באמצעות האתר שלנו. לכל בקשה חובה לצרף את טופס הבקשה והתצהירים, בצירוף המסמכים הנוספים הנדרשים.

לעזור לכם, זו השליחות שלנו

הידעתם שקרוב לעשרים אלף בקשות להוצאת תו נכה נדחות מידי שנה. הגדילו את הסיכויים שלכם להצליח באמצעות השירות שלנו המתמחה בסיוע וליווי בהגשת בקשה לתו נכה. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולהתחיל כבר עכשיו את בדיקת הזכאות שלכם באמצעות האתר.

משך הטיפול בבקשה

מתן תשובה לבקשה לתג נכה תינתן עד 90 יום מיום הגעת החומר למשרד התחבורה. על אף זאת, קיימים מקרים בהם מועד התשובה מתארך מעבר לתקופה זו.

תג נכה לצמיתות

תג חניה לנכה שאושר לצמיתות מופיע בו תוקף ל- 8 שנים. לקראת תום התוקף ישלח תג חדש, ללא צורך בפניה למשרד הרישוי.

חידוש תו חניה לנכה

לחידוש תג חניה לנכה יש לבצע מחדש את הליך קבלת תג החניה.מומלץ להתחיל את ההליך לפחות כ-90 יום לפני תום תוקף התג.

בדקו את זכאותם לתג חניה לנכה כבר עכשיו!

מלאו את פרטיכם ובתוך מספר דקות תוכלו לבדוק אם הנכם זכאים להגשת בקשה לתו נכה.

הוצאת תו נכה

לשימוש אישי

על פי חוק חניה לנכים, תג החניה ניתן לשימושו האישי של הנכה בלבד. השימוש בתג הנכה מותר אך ורק כאשר הנכה נוהג או נוסע ברכב עם מלווה. אדם לא מורשה העושה שימוש בתג צפוי לקנס של עד 13 אלף שקל.

תג נכה בפורמט חדש

החל מ 1.1.09 תו נכה מונפק בפורמט של רישיון נהיגה (כרטיס פלסטיק קשיח). על התג להיות מוצמד לחלון הקדמי מצד שמאל של הרכב או בחלון הצדדי בצד הנהג. התג יוצמד באופן שיאפשר לרשויות האכיפה לראותו בבירור.

נרתיק לתו החניה

שימו לב: ניתן להשיג דרכנן נרתיק לתג החניה לנכה המותאם לכרטיס הפלסטיק החדש. הנרתיק נצמד בקלות לשמשת המכונית, פשוט ונוח לשימוש ומותאם לעמידה בתנאי האקלים המשתנים.

ביטול תג החניה לנכה

תג חניה יתבטל באחד מהמקרים הבאים: תום תוקף המצוין על גבי התג, שינוי בעלות רכב (כאשר הרכב עובר מבעלות נכה לבעלותו של אדם אחר, התג יבוטל. העברת בעלות בין נכה המוכר את רכבו לקונה תתבצע במשרדי הרישוי בלבד ) ו/או פטירת הנכה (לא ניתן לבצע שינוי רישום בעלות על הרכב ללא החזרת התג)

הנפקת תג ברכישת רכב חדש

נכה בעל תג חניה בתוקף, שרכש רכב חדש ישירות מהיבואן, במידה ותג החניה כולל רכב יחיד היבואן ישלח את פרטי הרכב החדש למשרד הרישוי לצורך הוצאת תג חניה מעודכן. במידה ותג החניה כולל שני רכבים יש לפנות בכתב למשרד הרישוי ולציין איזה מבין שני כלי הרכב שמצוינים בתג החניה מוחלף על ידי הרכב החדש.

עד שני רכבים

ניתן לקבל תג חניה עבור שני כלי רכב אם שניהם משמשים להסעת הנכה אולם רק על אחד מהרכבים ניתן לשלם אגרת רישוי מופחתת. הרכב יכול להירשם על שמם של הורים לילד נכה, אין צורך ברישום הרכב על שם הילד. ניתן בכפוף לעמידה בתנאים מסוימים לקבל תו נכה גם במקריםשהנכה המבקש תג חניה אינו בעל הרכב.